Van uitgestrekte wijnvelden naar tropisch eiland - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Nancy Floris - WaarBenJij.nu Van uitgestrekte wijnvelden naar tropisch eiland - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Nancy Floris - WaarBenJij.nu

Van uitgestrekte wijnvelden naar tropisch eiland

Blijf op de hoogte en volg Nancy

13 Januari 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Hee allemaal,

Hier weer even een verslag, dit keer niet vanuit het mooie (en wat ik begreep van Romy) hete Australië maar van het mooie Bali. Nou ja eigenlijk ook geen Bali, maar vanaf Gili!! Hoe vet is dat? Ik begin het me steeds weer een beetje meer te beseffen dat ik nu weer heel ergens anders zit. Even bij het begin beginnen.

Vrijdag ging Romy naar de farm en had ik voor zaterdag een winetasting geboekt. We werden als super vroeg opgehaald, voor wijn proeven? Prima allemaal, eerst maar even gestopt voor koffie want iedereen zat nog half te slapen in de bus. Na de koffie kwam iedereen een beetje op gang en om half 10 begonnen we met onze eerste wijn. De vrouw die de tasting gaf was heel langdradig met haar verhaal, maar met de wijnen was vrij weinig mis. In Australië drinken ze heel veel bruizende wijnen ook de rode en de rose en daar ben ik geen fan van. Lijkt een beetje op proseco. Na een aantal wijntjes was het tijd om gedag te zeggen en door te gaan naar de volgende stop.
De tweede was een familie bedrijfje en deze mensen hadden echt passie voor hun wijn. Zij maakten ook veel meer port, altijd goed! We kregen alle aal wel honger, tijd voor lunch. Ik had niet ontbeten dus de wijn kwam lekker binnen.
Na de lunch nog twee stops gehad om wijn te proeven. Iedereen was lekker aangeschoten dus ik vraag me af of de laatste man die de tasting gaf nog vrolijk van ons werd. Na de tasting zat iedereen lekker aangeschoten in de bus terug naar Adelaide. Erg gezellige dag met iedereen.

Echter moest ik ook nog me tas inpakken en bedenken hoe laat de bus naar de luchthaven precies ging, want ik ging de volgende ochtend naar Bali.
Gelukkig ging het allemaal lekker makkelijk. Na bijna een ongeluk met de bus, omdat er nog even iemand snel voor de bus langs moest, was ik veilig op de luchthaven en kon ik mezelf inchecken en door de Duane. Het besef kwam nog steeds niet helemaal dat ik naar Bali ging. Geen andere stad in Australie ofzo, nee gewoon een compleet ander land.
Aangekomen op Bali ging het allemaal super snel. Ik heb weer een visum aan me verzameling toegevoegd en zag eindelijk me vriendinnetje weer na 2 en halve maand. Zo gek ik ben gewoon bij Franciene op Bali! Het was ontzettend fijn om haar weer even te knuffelen en haar weer te zien en lekker te kletsen. Alsof het maar 2 weken geleden was dat ik haar heb uitgezwaaid op Schiphol.
De taxi chauffeur bracht ons weer netjes terug naar het hotel. Wel eng, maar herkende het nog van Thailand, hoe het verkeer werkt hier. Al die scooters die overal tussendoor schieten en autos die zomaar van baan wisselen. Nouja ogen dicht en blij zijn dat ik niet de gene ben die hoeft te rijden.
In het hotel zag ik ook Franciene haar familie ook nog even voor zij weer terug gingen naar Nederland. Heerlijk om al die bekende van thuis te zien en even mee te knuffelen. Deed me echt even goed!
Snel nog even met ze alle wat eten en daarna was het voor hun tijd om naar de luchthaven te gaan en toen stonden wij daar, met ze 2e op Bali alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Het plan voor de volgende dag was om naar Gili te gaan, dus dat hebben we geregeld. In een klein tentje onze tickets geboekt met netjes pick up bij het hotel. Even langs het strand snel een cocktail gedronken, want we hebben altijd wat te vieren! In het hotel zouden we samen een kamer boeken voor op Gili, maar mijn lichtje ging echt uit. Gelukkig hebben Franciene en ik redelijk dezelfde smaak en hebben we nu een prima hotel.

Na onze lange boottocht, viel gelukkig mee met het zeeziek zijn, kwamen we aan op Gili. Zeker een mooi paradijselijk eiland, maar erg toeristich. We hebben lekker langs het strand gelegen in de schaduw en helaas geen zon. Gelukkig heb je niet altijd zo nodig om te verkleuren, want we zijn beide heerlijk verbrand.
Straks gezellig eten en natuurlijk een aantal drankjes doen. Voor morgen hebben we een snorkeltour geboekt. Ik ben dan ook heel benieuwd wat ik hier onder water tegen ga komen. Daarna willen we nog een fiets gaan huren en gaan fietsen rond het eiland en opzoek naar een mooi plaatsje om een kaarsje aan te steken en even stil te staan bij mijn lieve oma. Wat is een jaar snel voorbij gegaan.

  • 13 Januari 2014 - 12:53

    Jo:

    Klinkt weer goed die 14 dagen komen jullie zeker wel door, veel plezier daar en we zien de foto's wel weer langs komen xx

  • 13 Januari 2014 - 17:40

    Jannie:

    Klinkt als volop genieten!! Heerlijk!
    Was grappig om je even te zien in een tropisch paradijs!!

  • 14 Januari 2014 - 22:19

    Denise:

    Lieve Nanc en Francien, wat klinkt dit heerlijk en relaxed! Geniet samen van jullie vakantie!! Oh en die wijn proeverij klinkt ook als een feestje. En... Ik zeg het voor de 5e keer denk ik.. Maar ik heb weer in een deuk gelegen om hoe je je verhaal typt. Lekker nuchter en ik zie je helemaal voor me tijdens die proeverij, hilarisch. X Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7471

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 12 November 2014

Down under

Landen bezocht: