Veel zien in weinig dagen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nancy Floris - WaarBenJij.nu Veel zien in weinig dagen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nancy Floris - WaarBenJij.nu

Veel zien in weinig dagen

Blijf op de hoogte en volg Nancy

18 Januari 2014 | Indonesië, Kuta

Dag lieve lezers,

Maar weer een blog van de afgelopen dagen. Met een sneltreinvaart leidt Franciene me rond op Bali. Zo veel dingen die ik krijg te zien en aan het doen ben dat ik af en toe zelf even vergeet wat ik er nou eigenlijk van vond.
Hn
We hadden nog zeker 3 uur voor we werden opgehaald om naar Ubud te gaan via verschillende stops, zodat ik ook nog iets zou zien van Bali zonder overal snel langs te rijden.

Netjes om 10 uur stond de taxi op de stoep en konden we onze reis gaan vervolgen. De jongen die ons naar Ubud bracht had, viel mij op, een hele lange duim nagel. Maar dan bedoel ik ook echt eng lang, ik denk 4 cm. Dit schijnt aan te geven in welke klasse je hoort. Als je dus een lange nagel hebt hoor je bij een hogere klasse op Bali. Weer wat geleerd! De eerste stop was bij de Gitgit waterval, tenminste dat dachten we. Hij heeft ons afgezet bij de Gitgit twin waterval, uhm het zal wel? Wij lopen wel hoor. Met toch een beetje een onbehagelijk gevoel zijn we gaan wandelen, want ja onze tas met laptop en Ipad en Franciene haar koffer en mijn tas lagen nog achterin. Als dat maar goed gaat. De wandeling naar de waterval was 1 groot avontuur. We moesten regelmatig op zoek naar de juiste weg en soms een stukje terug. Voordeel was wel dat er helemaal geen toeristen waren. Dat is erg leuk als je zo iets moois als dit gaat bekijken. Halverwege moesten we gaan betalen om naar de waterval te kunnen. De vrouw vroeg eerst 20.000 rupiah per persoon, maar Franciene heeft haar vriendelijk verteld dat we maar 1/4 gingen betalen want dat was de normale prijs. Die vrouw was niet zo blij, maar we konden wel doorlopen. Nog een klein stukje verder kwamen we de waterval al tegen. Ontzettend mooi, maar geen 50 meter zoals de Gitgit waterval, maar zeker niet minder de moeite waard.
Op de terugweg geeft Franciene ineens een gil: Ieuw Slang! Er kronkelde een vieze zwarte slang over het pad waar wij langs moesten. Gatver!

Eenmaal terug bij de ingang stond onze auto er nog, waren onze spullen er ook nog allemaal en hield de chauffeur de deur weer voor ons open. We kunnen dus gerust weglopen. De volgende stop was een tempel. Heel erg mooi om te zien, maar helaas ook erg toeristisch. Wel heel mooi om te zien is dat er wel alle soorten geloven komen, van monniken tot moslims. Heel opvallend waren de Chinese die massaal in de schaduw zitten, omdat ze niet bruin willen worden. Verder was het super druk en kun je over de hoofden lopen. Ook waren wij een attractie op zich, want we moesten met 4 Aziaten op de foto. Na een rondje door de tempel zijn we weer terug gegaan naar de taxi en hebben we onze reis vervolg naar Ubud.
Onderweg maakte we nog een stop bij een paar rijstvelden en een koffieplantage. De laatste was erg leuk om te zien alleen geloof ik niet dat ze alles met de hand doen. Ook konden we verschillende soorten koffie proeven met verschillende smaken.
Na nog een klein stukje kwamen we aan in Ubud, we werden afgezet bij ons hotel. Een kleine homestay bij mensen thuis. Erg schattig huisje waar we in sliepen en ontzettend lieve mensen. Na even wat te drinken zijn we Ubud in geweest en hebben we kaartjes gekocht voor een Balinese dans.
We zijn terug gegaan naar onze kamer, hebben ons gedoucht en omgekleed en zijn naar de dans gegaan. Heel erg leuk om dat eens te zien. Er zit echt een verhaallijn in alle dansen en op die manier horen ze bij elkaar. Sommige stukken waren wat lang, maar ik vond het erg gaaf om te zien. Hierna zij we even wat gaan eten en daarna terug gegaan naar onze kamer, want de volgende ochtend hadden we weer een druk programma.

De volgende ochtend was ik op tijd wakker door de haan die al erg vroeg erg fanatiek zat te kukelen. Ik ben uiteindelijk maar uit bed gegaan en heb even geskyped met Nederland, zo heerlijk dat dat allemaal kan. Hierna hebben we ontbeten en zijn we naar de markt gegaan. Het was nog vrij rustig, maar wat een gedoe zeg. Special price only for you! Morning price! Je kan bijna 1/3 minder vragen dan waar zij mee komen. Wel heb ik een mooi kleed gekocht en lekker koffie :-D niet voor hun speciale prijs, maar de mijne!
Na de markt zijn we naar het apenbos gelopen. Dit was nog een flink stuk door die brandende zon, maar mij hoor je niet! Het is hier super goed weer. In het bos hebben we een rondje gelopen tussen de apen. Erg leuk, want deze zijn allemaal tam. Je kan ze beter niet aaien, maar ze lopen ook niet weg.

Na het apenbos was het tijd om een taxi te zoeken naar Legian. We vonden een man die ons wilde brengen en zijn op weg gegaan. Onderweg vroeg de taxi chauffeur om het nummer van het hotel om te vragen waar het is. Frustrerend dat de man niet goed Engels sprak en elke keer als wij een 6 zeiden drukte hij een 3. Nee, we waren niet onduidelijk! Na 5x moet hij het toch eens begrijpen. Maar helaas, hoop gedoe. Auto aan de kant, nummer intoetsen en weer door.
In Legian was net nog even zoeken naar het hotel, maar ook die werd uiteindelijk gevonden. Het is niet zo luxe als we hadden gehoopt, maar het is te doen. Na het inchecken zijn we naar strand gegaan om af te koelen. Alleen lag er heel veel plastic op strand en in het water. Heel,vies! Want plastic zakken gaan om je been zitten in het water, bah! Er maar snel uit om op te drogen.
Net even lekker wezen eten en straks fijn gaan slapen. Ik vond net als het goed is een bedbug op me been. Bah bah bah! Ik hoop hard dat ik me vergist hebt!

  • 18 Januari 2014 - 15:51

    Jo:

    Vergis ik me nu of kom je meer besten tegen op Bali dan in ozzie land ???? Sterkte hoop niet dat het bugs zijn hoor dikke kus

  • 18 Januari 2014 - 17:32

    Jannie:

    Wat gezellig, alweer een verhaal, je bent vast aangestoken door het schrijf-virus..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7472

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 12 November 2014

Down under

Landen bezocht: