Wellingtin - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nancy Floris - WaarBenJij.nu Wellingtin - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nancy Floris - WaarBenJij.nu

Wellingtin - Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Nancy

20 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo luitjes,

Hier weer even een update vanuit Nieuw Zeeland. Ik ben hier nu 2 weken en het is denk ik zo een beetje het mooiste land wat ik heb gezien. Ik kan natuurlijk foto's op Facebook zetten, maar google functioneert ook goed. Hihi nee sorry, het is een hoop gedoe om de foto's op Facebook te zetten, omdat het internet gewoon te traag voor woorden is. Daarnaast moet je hier overal wifi kopen. Ik heb een simkaart hier gekocht met internet. Dit is vele goedkoper in verhouding en kan ik jullie ook een beetje op de hoogte houden. Foto's komen dus nog, maar met iets vertraging.

Oke, waar was ik gebleven. Volgens mij moet ik verder vanaf Kaitereri. Dit is een prachtig klein plaatsje bij Abel Tasman National Park. We waren de hele dag met de bus onderweg geweest om vanaf Wellington op het Noordereiland naar Kaiteriteri op het Zuidereiland te komen. Tijd om even het strand te gaan verkennen en een stukje te gaan wandelen. We blijven lekker 2 nachtjes op dit mooie plekje, dus mij zul je niet meer horen! De volgende dag hebben we met 9 man kajaks gehuurd om zelf te gaan kajakken door het national park. Een aantal dagen geleden is er een orka gesignaleerd in het park, dus we hadden allemaal stille hoop dat we die nog zouden zien. Na een instructie van een uurtje was het onze beurt. Het was praktisch windstil, dus het begin ging best lekker. Iets later kwam de wind opzetten en toen werd het kajakken toch wel iets moeilijker, maar wat is het er mooi! We waren op weg naar de plek waar de zeehonden zitten, maar hiervoor moesten we oversteken naar een ander eilandje en de wind was best sterk. We hebben even gestopt op een klein strandje en zijn daarna weer in de kajak geklommen om verder te gaan. De oversteek viel niet mee, maar we hebben het toch gehaald! Langs de kust kwamen we ook nog een aantal pinguïns tegen en op de hoek van het eiland 2 zeehonden die lagen te slapen op de rotsen. Ik had stiekem een hele rots vol zeehonden verwacht, maar ook dit is heel leuk om ze een keer in het wild te zien inplaats van in de dierentuin. Na de zeehonden uitgebreid te hebben bezichtigd moesten we weer terug naar het vaste land, weer dezelfde oversteek, maar met wind en golfen mee! Eitje! We waren dan ook zo op het volgende strand en hebben daar 2 uur relaxt op het strand. Zonder gids mochten we helaas niet verder het park in, maar dat is niet erg. We hadden een leuke groep en super mooi weer, dus het waren 2 uren die omvlogen. Om 4 uur moesten we terug zijn bij het begin punt en werden we terug gebracht naar ons hostel. Compleet gebroken van 19 km kajakken en het zonnetje en de zee ben ik in bed geploft en praktisch meteen in slaap gevallen.

De volgende dag hadden we gelukkig een late bus richting Westport. Na lekker uitgeslapen te hebben en onze tas in de bus te hebben gestopt konden we op weg naar Westport. Dit was nog een flink stuk rijden over vreselijke kronkel weggetjes die iedereen wagenziek maakt. Later in de middag kwamen we eindelijk aan in Westport, snel even inchecken en naar de kamer. Nou ja kamer, noem het maar studio. We hadden een badkamer, keuken, woongedeelte en achterin 5 stapelbedden staan. Gezellig! Na het inchecken hebben we een wandeling langs de kust gemaakt met veel mooie uitzichten en... heel veel zeehonden, waaronder ook kleintjes. S avonds hebben we met ze 6e uitgebreid, anti-backpacker, gegeten. Salade vooraf, lasagne en appel en bosbessen taart als toetje. Na het eten stroomde onze hele kamer vol met mensen, want wij waren de enige met een tv en jawel een videorecorder en wij konden Lord of the Rings kijken. Dit ging als een lopend vuurtje geloof ik, want al snel zat er bijna 20 man op de bedden, banken, stoelen en de grond om op een oud klein scherm Lord of the Rings te kijken.

De volgende ochtend hebben we onze reis vervolgd naar de Franz Josef gletsjer. Wat een lief klein plaatsje tussen de bergen en een ontzettend mooie Lodge waar we verbleven. We waren wat laat en hebben in de avond dus weinig gedaan. Lekker met ze alle aan de spaghetti a la Rich en s avonds even een cocktail in de bar. De volgende ochtend kon je gaan heli hikken op de gletsjer, maar deze excursie heb ik helaas over geslagen. In plaats daarvan hebben Romy en ik een wandeling gemaakt naar de Gletsjer toe. Misschien nog wel mooier dan de hike, want (al zeg ik het zelf) me fotos zijn heel mooi geworden. Ontzettend mooie uitzichten, plaatjes en prachtig (verbrand) weer. Eind van de middag kwamen we dan ook weer moe en voldaan terug bij het hostel. De avond daarvoor waren de douches ijskoud, maar gelukkig nu heerlijk warm. S avonds hebben we gezellig met Sophy op de kamer zitten kaarten en daarna fijn naar bed.
Het nadeel van de kiwibus in het hoogseizoen is dat je er niet makkelijk af kan stappen en langer kan blijven. Omdat alle bussen die volgen zo goed als vol zitten. Dat betekend elke keer op tijd uit bed om weer op de bus te stappen. Wekkertje op 6 uur en ja hoor 7 uur zaten we weer in de bus. Het was ontzettend slecht weer en dat was slecht nieuws. Ik zag het niet moet ik eerlijk zeggen. We moeten tot zeker 3 uur in de bus zitten, laat het maar regen dan valt het straks niet als ik uit de bus stap. Maar het had te maken met een weg maar Lake Wanaka die wordt afgesloten als het slecht weer is. Het is dan te gevaarlijk en menig mens is al van de weg geraakt vanwege het slechte weer en het kronkel weggetje. Als de weg is afgesloten moet je omrijden via Christchurch en dat duurt 10 uur. Fingers crossed dat we gewoon via die weg kunnen en niet nog eens 10 uur in de bus hoeven te zitten. Gelukkig waren er geen problemen en waren we s middags gewoon op tijd in Lake Wanaka. Onderweg zijn we nog gestopt bij de blue pools. Ontzettend mooi en echt blauw blauw water. Dat valt me hier al vaker op hoe schoon het wel niet is en hoe mooi de bossen en de bergen zijn. De Nieuw Zeelanders zij erg zuinig op hun cultuur en terecht.
Bij Lake Wanaka heb ik een wandeling gemaakt me Sophy langs het meer en hebben we daarna samen gegeten. Een ontzettend leuk meisje dat 3 maanden op reis is en Nieuw Zeeland is haar eerste stop.

Vandaag zijn we vertrokken naar Queenstown. De uitgaansstad onder de backpackers en de gateway tot 1 van de 8 wereld wonderen Milfort Sound. Om 1 uur kwamen we aan bij de maatschappij die de bungyjump en Canyon swing organiseren en ik heb me opgegeven om de Canyon Swing te doen. Ow help! Waar ben ik nu weer aan begonnen. We zouden om 3 uur worden opgehaald en naar het platform worden gebracht. En het duurde en het duurde en het duurde. Om 4 uur was er nog geen bus en kregen we flesjes water ter compensatie. Ja leuk, maar waar is die bus, ik wil schommelen. Om kwart over 4 was het busje er en konden we eindelijk naar het platform. Ooo wat was het daar hoog! Het laagste punt bij de rivier was ruim 100 meter en daar zouden wij naartoe "swingen". Nog maar een keer op de weegschaal, straks ben ik te zwaar en dan breekt het koortje ;-). We kwamen bij het platform door over een brug te lopen boven een afgrond. Eenmaal op het platform kregen we de spullen aan en mochten Jana en ik als eerst (tandem). Ja we gaan onderste boven, ja oke ondersteboven. Nou om eerlijk te zijn stond ik met trillende knieën bij het randje en was ondersteboven echt geen goed idee meer. De man heeft ons nog wel even uitgelegd hoe we dat dan voor elkaar moesten krijgen maar toen ik daar eenmaal hing en naar beneden keek heb ik daar heel snel vanaf gezien. Achteruit was stoer genoeg haha, gelukkig dacht Jana daar ook zo over. Na leuk lachen, ahum. Naar de camera kregen we de vrag of we wilde aftellen of als verrassing. We hadden nog niet gezegd dat we niet willen aftellen of we vielen al naar beneden. Ja Michel Haanraads, ik heb weer gegild. Gelukkig is op het filmpje niet te horen wie het hardst heeft geschreeuw haha. Maar wat een gave ervaring zo door een Canyon slingeren. Vlinders in me buik, adrenaline door me aderen, zeker een aanrader. Eng om mee te beginnen, maar weer iets om trots op te zijn dat ik het heb gedaan.
Na de Swing kregen we een tasje met een cap en gratis foto en video ter compensatie, kijk dat is het wachten dan wel weer waard.
We werden terug gebracht naar Queenstown en we konden eindelijk gaan inchecken in het hostel en naar onze kamer. In Queenstown heb je een bekend hamburger tentje die de Ferg Burger serveert. Dit schijnt erg lekker te zijn en het is er dan ook elke dag druk. Dat moeten wij natuurlijk ook proberen. Gewapend met een lege maag hebben we alle 3 een burger besteld. Eerlijk waar, het is inderdaad maar een burger, maar ZO lekker! En mega groot. Ik heb hem niet eens opgekregen ook al heb ik echt me best erop gedaan! :-o nu zit ik heerlijk op ons balkonetje dit verhaaltje te typen en slaan we, helaas, een avond stappen over. Morgen vroeg gaan we naar Milfort Sound en de laatste keer dat we zijn wezen stappen hebben we dus bus gemist. Nadeel met dit is dat ik het echt niet wil missen, geen kater wil en me geld niet terug krijg als ik morgen niet kom opdagen. Maar morgen wordt dit dubbel zo hard ingehaald en gaan we met een kater richting Lake Takapo.

Lieve groetjes vanuit Nieuw Zeeland! Xx

  • 20 Februari 2014 - 10:11

    Guret:

    Meid,fantastisch wat je allemaal doet.
    Onwijs leuk om te lezen en vreselijk jaloers!!!
    Ga door met reizen en vertellen. SUPER.
    Grtjes xxx

  • 20 Februari 2014 - 12:03

    Kim:

    Super dat je zo mooi weer had in de Abel Tasman! En ff luxe daarna, wat heerlijk ;)
    Ah word steeds weer blij als ik mezelf een biertje zie drinken bij Lake Wanaka! Mooi hè!
    Een Ferg Burger na t uitgaan in Queenstown Haha Kreeg hem ook niet op...
    Mocht je ooit gaan bungyjumpen, moet je dat in Zuid-Afrika doen. Daar is de allerhoogste!
    Enjoy in de Sounds, hoop dat t meevalt op de boot.. Dan durf ik het ook nog wel aan :)
    Bye x

  • 20 Februari 2014 - 12:57

    Jo:

    Heee, wat weer een mooie dingen gezien van je en inderdaad google helpt maar via je telefoon ziet het er daar geweldig uit. En wat ben je stoer zo trots op jou dat je het allemaal maar doet. Geniet er nog maar lekker van. Dikke kus je mam

  • 20 Februari 2014 - 18:19

    Jannie:

    Nog altijd vakantie, beetje jaloers...ik denk dat ik Australië skip en maar gelijk door reis naar nieuw Zeeland!!

  • 04 Maart 2014 - 20:06

    Tante Trudy:

    meissie meissie wat maak jij n mooie dingen mee super gaaf .En leuk om het al lezende te volgen ik heb alleen de foto s nog niet gezien maar ga daar voor wel even bij je moesje langs.Nancy nog veel plezier en dikke knuffel van de welppies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1465
Totaal aantal bezoekers 7469

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 12 November 2014

Down under

Landen bezocht: