Great ocean road, Grampians en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nancy Floris - WaarBenJij.nu Great ocean road, Grampians en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nancy Floris - WaarBenJij.nu

Great ocean road, Grampians en Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Nancy

09 Januari 2014 | Australië, Adelaide

G'day! (Ofzo iets)

Is ondertussen alweer een week geleden dat ik wat op me blog heb gezet en misschien moet ik dat vandaag maar weer eens doen. Na oud en nieuw heb ik natuurlijk niet stil gezeten alleen het schrijven van een verhaaltje schiet er steeds een beetje bij in. Ik ben steeds weer blij als ik s avonds terug in het hostel ben, me kan douche en me bed in kan. Ja ongelofelijk maar waar, reizen is vermoeiend!

Na Melbourne zijn we via de Great Ocean Road afgereisd naar Adelaide. De stad met altijd mooi weer, zeggen ze. De Great Ocean Road wilde we eigenlijk zelf met een auto gaan rijden, maar helaas was er niets beschikbaar, dus hebben we een tour geboekt en zijn we met de hele groep die kant op gegaan. Onze tourguide had geluk, want hij had een bus vol meiden mee. Erg gezellig allemaal! Misschien iets te? Haha altijd leuk zo een kippenhok. De Great Ocean Road is echt fantastisch. Het misschien wel het mooiste stukje kust wat ik gezien heb. We begonnen bij het beroemdste strand van Australië, Bells beach. Hier wordt ieder jaar een wereldberoemd surf toernooi gehouden en ook die dag lagen er een hoop surfers in het water. Heel leuk om hen allemaal op die plank te zien staan en er weer af te zien vallen. Kon hier wel uren blijven kijken naar de knappe surfers op hun plank en langs het strand. Helaas moesten we na een kwartier toch mee en ging de rit langs de Great Ocean Road toch echt beginnen. We hebben alle highlights en stops gezien. Wel jammer van het weer, want het was best koud. Oke niet zoals in Nederland natuurlijk. Maar ik heb de hele dag in me trui rond gelopen en heel erg me lange broek gemist die dag.
Aan het eind van de dag kwamen we aan in the Grampians, een national park tussen Melbourne en Adelaide. Het hostel waar we verbleven lag op een erg mooie plek midden in het bos. Na het eten zijn we de weg overgestoken bij het hostel naar een heel groot veld en hebben we wilde kangoeroes gezien. Best leuk om ze ook eens te zien op de plek was ze nu werkelijk leven.

De volgende dag op tijd uit bed en naar een aantal uitkijkpunten in het national park. Ik kreeg een appje uit Nederland dat het bij jullie erg koud was en waaide, hier helaas ook. Lange broek, trui en een vest en je dan nog afvragen waarom het zo koud is. De temperatuur bleek uiteindelijk tegen het vriespunt aan te liggen en de wind hielp ook niet echt mee. Australië blijft wat het weer betreft een erg bijzonder land. 1 dag kan 4 verschillende seizoenen bevatten, van heel koud naar heel warm binnen 24 uur. Nou we hebben het gemerkt hoor. De uitzichten waren echter ontzettend mooi zo in de ochtend. Na het uitkijkpunt en de waterval was het tijd om door te rijden naar Adelaide. Wat nog zo'n 500km bleek te zijn.

Eenmaal aangekomen in Adelaide lekker onze spullen uitgepakt, gegeten en in bed geploft. De eerste dagen in Adelaide waren niet bijzonder mooi. Ze hadden in de afgelopen 12 jaar nog nooit 3 zulke koude dagen gehad als nu. Daar waren we mooi klaar mee, maar we mogen niet klagen want het weer werd mooi ingehaald vandaag met 40 graden. Woensdag zijn we naar de regio geweest waar Mclouds daugthers is opgenomen. Romy is fan en ik heb me mee laten slepen op een tour. Toch best leuk om zo het binnenland eens te zien. Ook zijn we langs een farm geweest met allemaal schapen en hebben gezien hoe deze geschoren worden. Best interessant en leuk om te zien. Voor alle Mclouds fans, ik zal straks ook nog even foto's online zetten, misschien dat jullie dingen uit de serie herkennen waar ik foto's van heb gemaakt ;-).

Morgen gaat Romy naar een farm voor 2 weken en blijf ik nog 1 dag in Adelaide. Zaterdag ga ik de wijn regio, Barossa valley, bezoeken en de hele dag wijn drinken, ik bedoel proeven natuurlijk (a). Zondag vlieg ik naar het tropische paradijs Bali en zie ik me lieve vriendinnetje weer. Ik heb er ontzettend veel zin in en kan echt niet meer wachten, wat heb ik haar gemist! Nog even haar familie uitzwaaien die dezelfde dag weer terug gaan naar Nederland en dan samen een rondje over Bali. Volgens mij beginnen we bij de Gilli eilanden, HEEL vervelend! :-D

Ik hou jullie op de hoogte.
Liefs!

  • 09 Januari 2014 - 12:22

    Jannie:

    Hi hi, niet teveel wijn proeven, anders heb je hoofdpijn....Misschien kun je een flesje meenemen want hier in Indonesië is wijn niet te betalen!!

  • 09 Januari 2014 - 13:10

    Jolanda:

    Arme man om jullie zo mee te nemen op pad maar wel heel dapper, alvast veel plezier bij franciene, doe je haar de groeten xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 7477

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 12 November 2014

Down under

Landen bezocht: